reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Chren

Martin Chren

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Liberál, ekonóm, mestský poslanec hl. mesta Bratislavy za Ružinov. Žijem v Ružinove a chcem, aby tu žili aj moje deti. Viem vytvárať pracovné miesta, bojovať proti byrokracii a snažím sa riešiť problémy Bratislavy a svojich susedov - Ružinovčanov. Zoznam autorových rubrík:  Abeceda liberalizmuČo by som bol rád napísal sámStupidity (Media&Politics) WatEkonómia 101Dane naše milované (?)Región, kde žijemPrstom po webeSúkromnéNezaradené

reklama

Čo by som bol rád napísal sám

Politici sa zaujímajú o bežných ľudí.

Martin Chren

Politici sa zaujímajú o bežných ľudí.

Nie že by však išlo o nejakú ich cnosť. Aj blchy sa zaujímajú o psov....alebo zopár citátov z kníh môjho asi najobľúbenejšieho autora, P.J. O’Rourka.

  • 14. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 197x
  • 11
Leonard E. Read: JA, ceruzka

Martin Chren

Leonard E. Read: JA, ceruzka

Som grafitová ceruzka – bežná ceruzka známa všetkým, ktorí vedia čítať a písať. Písanie je mojím povolaním i hobby; je mi skrátka všetkým.Môžete sa čudovať, prečo by som mala písať svoj rodokmeň práve JA. Tak predovšetkým preto, lebo môj príbeh je zaujímavý. A ďalej, som zázrak – väčší ako strom, západ slnka alebo nebodaj lúč svetla. Smutné je však, že tí, ktorí ma používajú, ma berú na ľahkú váhu ako keby som bola samozrejmosťou a niečím obyčajným. Tento odmeraný postoj ma degraduje na úroveň bežnej veci. Avšak toto je jeden z ťažkých omylov, v ktorom ľudstvo bez ohrozenia nemôže príliš dlho zotrvať. Ako to videl G. K. Chesterton: „Svet nikdy nezahynie na nedostatok divov, ale na nedostatok údivu.“JA, ceruzka, hoci Vám môžem pripadať jednoduchá, si zaslúžim Váš obdiv a úctu. A to sa teraz pokúsim dokázať. Naozaj, ak ma dokážete pochopiť Vy, ak si Vy dokážete uvedomiť tú zázračnosť, ktorú symbolizujem, môžete pomôcť zachrániť slobodu, ktorú ľudstvo postupne stráca. A JA to dokážem lepšie ako automobil, lietadlo alebo umývačka riadu práve preto, že som na prvý pohľad tak jednoduchá.

  • 8. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Globalizácia je super!

Martin Chren

Globalizácia je super!

Napriek nzoru najrznejch ľavicovch politikov, aktivistov, samozvanch ekonmov, anarchistov a antiglobalistov, globalizcia nie je straiakom a problmom dnenej spoločnosti. Naopak, je jednou z najžasnejch vec, ktor hbe svet dopredu, podporuje prosperitu, roziruje kultrnu rozmanitosť a umožňuje bohatnť aj ľuďom, ktor by inak boli omnoho chudobnej.

  • 14. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 626x
  • 26
Petícia výrobcov sviečok (Fréderic Bastiat)

Martin Chren

Petícia výrobcov sviečok (Fréderic Bastiat)

Petcia vrobcov sviečok z pera franczskeho autora Frderica Bastiata je zničujcou argumentciou proti oponentom slobodnho obchodu a zstancom protekcionistickch vldnych opatren, ktor maj obmedzovať slobodn obchod a dovoz tovarov. Frderic Bastiat v tomto diele doťahuje do dslednosti najčastejie použvan argumenty protekcionistov a dokazuje tm ich nezmyselnosť. Ako povedal americk ekonm Henry Hazzlit, Petcia vrobcov sviečok je ...zbleskom rdzeho gnia, je to reductio ad absurdum, ktor už nikdy nikto neprekon a ktor sama o sebe postačuje k tomu, aby zaistila Bastiatovi nesmrteľn slvu medzi ekonmami.

  • 8. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu