Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislavský kraj v roku 2009 (alebo ako by to mohlo byť) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

kopec taranin

nech si autor(i) pozrie clanok http://spravy.pravda.sk/sk_domace.asp?r=sk_domace&c=A051120_194910_sk_domace_P04
a mozno pochopi, ze kopec z toho vlastne ani nemoze slubovat.
 

Vsetky veci

spominane v tomto clanku su v kompetencii zupy. Doprava, skolstvo, kultura, cesty, to vsetko robi prave samospravny kraj a prave to vsetko sa da zmenit.
--
Ak sa mylim, budem vam zaviazany, ak ma konkretne opravite...
--
Jedina vycitka Pravdy sa dotyka dane za psa, ktoru zupa nemoze zrusit. Clanok v Pravde vsak nespomina fakt, ze zrusenie dane za psa nie je programom hnutia VPRED pre zupne volby (program pre zupu sa da cely stiahnut), ale dlhodobym programom jednak na komunalnej urovni (mesta, mestske casti ktore mozu stanovit sadzbu na nulu) a jednak na lobovanie na celoslovenskej urovni, pretoze skutocne zrusit tuto dan moze len parlament.
 

Dobre

chcete do rozvoja a opravy cestnej infraštruktúry značne investovať, a to najmä výnosy z dane platenej motoristami. Ktore cesty v zupe su v kompetencii zupy? Urcite nie dialnice ( o tie sa stara dialnicna spolocnost ) a urcite nie cesty na sidliskach ( o tie sa stara obec ) . A este nieco, o ktorych daniach vlastne hovorite? DPH a spotrebna dan z benzinu ide do statneho rozpoctu a neprerozdeluje sa pre zupy. Prerozdeluje sa iba dane z motorovych vozidiel, ktore sa platia iba za auta urcene na podnikanie. Aky je vynos tychto dani a aka je realna potreba?


Inak velmi ocenujem, ze konecne niekto zacal hovorit o vpusteni konkurencie v autobusovej doprave.
 

Dakujem a odpovedam.

Na území BSK sa nachádza 1676 km ciest, z toho na územie mesta Bratislavy pripadá 795 km ciest a na diaľnice pripadá 92 km ciest.
--
Cesty, ktorych sprava spada do kompetencie zupy, spravuje rozpoctova organizacia Regionalne cesty Bratislava. Ta zabezpecuje spravu a udrzbu na regionalnych cestach v celkovej dlžke 511,6 km, ako aj spravu mostných objektov v celkovej dlžke 128 kilometrov. Takze, ako vidite, tych ciest spadajucich pod zupu je v skutocnosti neurekom...
--
Prijmom samospravneho kraja (a nikoho ineho) je dan z motorovych vozidiel, ako spravne hovorite, platena podnikatelmi. Jej prijmy na buduci rok su rozpoctovane v sume 540 a pol miliona korun, takze nejde o ziadne drobne. Celkove prijmy kraja by mali byt v buducom roku zhruba 3 miliardy, takze ide o viac ako sestinu prijmov.
--
na oblast dopravy pritom sucasne vedenie BSK planuje v buducom roku minut len menej ako 190 milionov korun. Takze dane, platene motoristami, idu z vacsej casti na uplne ine veci, nez je doprava...
--
Co sa tyka problematiky verejnej dopravy, pre kazde velke mesto je to klucova otazka. Azda ziadne hlavne mesto v Europe nie je nafukovacie, a vsade su problemy s nedostatkom priestorov na parkovanie a s preplnenostou ciest. Samospravny kraj moze riesit regionalnu dopravu (tzv. "modre" autobusy). V tejto oblasti chcem zaviest konkurenciu, aby mohlo byt viacej spojov (aj sukromnych) a aby konkurencia viedla k skvalitneniu sluzieb a zlacneniu listkov, co moze primat obcanov viac regionalnu dopravu vyuzivat.
--
Rad by som v tejto suvislosti este podotkol, ze sa uz mnoho rokov hovori o rozvoji "integrovanej dopravy" (BID). Integracia je potrebna, pre obcanov je vyhodne, ak mozu po celom kraji jazdit s jednym listkom. Ziaden z kandidatov na zupana ci ziadna zo stran a koalicii okrem nas vsak nehovori o osvedcenych skusenostiach so zrusenim monopolu na regionalnu dopravu, t.j. o otvoreni tejto sluzby konkurencii. A prave to povazujem za klucove.
 

dobry clanok,

dobra kampan, vyborny program.
1/ s dvoma-troma poslancami (ak) to asi nepresadite. Hadam radsej (alibisticky :-)) uviest "ak ziskame vacsinu/vplyv".
2/ casovo je 2009 asi prilis optimisticke. :-)
Napr. trh (trhu nerozkazes, len povzbudit mozes) v doprave sa predsa moze tribit o kus dlhsie.

A dve zavaznejsie:
1/Kedy rebranding na znacku. Ste si asi pretesting nerobili...
Pre (pravicovych - lavych neziskate :-)) volicov od 30-35 vyssie to silne evokuje socik.
2/Este presvedcit, ze hlasy neprepadnu (po tomto clanku som sice mierny optimista, ale chcelo by to nejake planovane cisla/argument hodit. Ak tajne-netreba/vyhni sa odpovedi ako spravny politik.:-)).
 

dakujem :o)

na zajtra pripravujem clanok o tom, preco si myslim, ze to v Bratislave mozeme vyhrat...
--
mame 25 kandidatov na poslancov. avsak je treba povedat, ze zupa je silne centralizovana, zupan ma velku moc, a ziskanie jeho kresla je prioritne pre presadenie reforiem.
--
ucinky trhu su casto prekvapujuce. pred kratkym casom zaviedli konkurenciu v doprave medzi Zvolenom a Banskou Bystricou, aj medzi Nitrou a Bratislavou. Ceny listkov sli velmi rychlo dolu, autobusy su nove. To su overene skusenosti a fakty, verim, ze sa to podari aj u nas. A to nehovorim o roznych "ohnivych strelach", mikrobusoch co jazdia napriklad po Banskej Stiavnici a supluju autobusy za 10 korun (pricom vas odvezu az pred dom).
--
nasim dlhodobym cielom je ocistenie pojmu liberalizmus v slovenskej politike. najprv vsak musime preskocit nizsiu latku. nazov vpred sme testovali, mladym ludom nevadil, a intelektuali snad tu pointu pochopia... nakoniec, myslim, ze je lepsie mat dynamicky nazov a byt liberal, ako mat liberalny nazov a socialisticku politiku...
--
ked budeme mat za sebou uspech vo volbach, zacneme rozmyslat, co dalej. vratane rebrandingu...
 

 

az tu v diskusii mi doslo, ze len doprava primestska. Tam rychlejsie, OK. Takze zostava "len" to presadit.:-)
--
nazov vpred - mladym nevadi, vsak to pisem i ja (do 30 im to nic nehovori).Len ci ich aj zdvihne ist v plusti k urne?
Intelektuali (ak aj vsetci hodia) volby nevyhravaju - "priemerny obcan" musi prekonat znechutenie/nedoveru a zdvihnut zadok.
S tym lib.nazov a soc. polit. mas sice pravdu, ale plati stale to o zdvihnuti zadku a ist hodit do urny. Viac ako 1-5(kedze BA)%.
Ale asi som viac pochopil, (nazor na vhodnost nazvu nezmenil, to uz ste mohli byt radsej NAHOR/HORE/HOR SA :-)).
Drz/te sa.
--
 

Vdaka za odpoved

konecne konkretne cisla.

Pre riesenie mestskej hromadnej dopravy v BA odporucam hladat inspiraciu vo Viedni, kde je doprava velmi dobre riesena S-bahnmi.
 

hlavne v tomto

nemozem teraz nic slubovat, lebo MHD je v kompetencii mesta, nie zupy. nerobili sme zatial analyzy a prepocty MHD, pretoze sa to nedalo vsetko stihat, takze sme sa obmedzili len na regionalnu dopravu...
--
ale buduci rok su komunalne volby, ak budeme teraz uspesni, urcite sa tomu povenujeme...
 

hm

uvidime co z toho budete realne plnit. BA a bratislavsky kraj maju sancu dostat 12 mld korun z eurofondov na projekt filialka a prepojenie tunelom pod dunajom, ako aj napojenie s letiskom.
.
otazne je ci sa dohodnete s mestom, ktore to aktivne bojkotuje, lebo chce pozemky pre seba.
.
najlepsie alternativa urobit filialku a doviest nosny dopravny system po filialku po zemi aj zo safka. samozrejme robit NDS na klasickych zelezniciach a mimourovnovo, inak to nema zmysel .... v petrzalke kluldne moze byt aj na estakadach ...
 

hm

uvidime co z toho budete realne plnit. BA a bratislavsky kraj maju sancu dostat 12 mld korun z eurofondov na projekt filialka a prepojenie tunelom pod dunajom, ako aj napojenie s letiskom.
.
otazne je ci sa dohodnete s mestom, ktore to aktivne bojkotuje, lebo chce pozemky pre seba.
.
najlepsie alternativa urobit filialku a doviest nosny dopravny system po filialku po zemi aj zo safka. samozrejme robit NDS na klasickych zelezniciach a mimourovnovo, inak to nema zmysel .... v petrzalke kluldne moze byt aj na estakadach ...
 

vdaka,

z textu vasho prispevku vyplyva, ze ratate s tym, ze zvitazime. a to je dobre, velmi dobre :o))))
 

 

Bohuzial- nestalo sa:-(
 

ano, ale zasa az tak nespokojni nie sme

viem, ze dlhujem zhodnotenie vysledku... a coskoro to urcite napisem... bohuzial, cas mi nedovoli urobit to hned...
 

drobna poznamka

citat: "Takze dane, platene motoristami, idu z vacsej casti na uplne ine veci, nez je doprava."

Otazka: "Ktore "ine veci" tedy nebudes financovat?"

Ale nemusis odpovedat, nie som z bratislavskeho kraja.
 

odpoviem zatial takto:

napriklad:
- svoju vlastnu predvolebnu kampan,
- megalomansku a zbytocnu lanovku na bratislavsky hrad,
- vylety celeho vedenia zupy do Ciny,
- a podobne.
 

mno, lanovka

sa v uplynulych rokoch nestavala, a vylety nemozu stat 300 milionov rocne.

Pochopitelne vynakladat prostriedky efektivne a ucelne je spravna a rozumna poziadavka. Lenze tych 0.3 miliardy sa aj v minulosti na cosi systemove pouzilo, takze otazka smerovala len k tomu, na co nepouziju do roku 2009, ktora kapitola rozpoctu VUCky sa zrusi. Napriklad sanovanie nemocnic a poliklinik.

 

 

ved som povedal, ze zatial odpoviem takto, zvysok uvidis...
--
len by som dodal, mojou osobnou prioritou je programovy rozpocet a jeho zavedenie na zupu - cize rozpoctovanie na zaklade vysledkov, vo viacerych krokoch: najprv stanovim, co chcem dosiahnut, potom principy ako, a az potom rozmyslam, ake peniaze na to potrebujem... a nasledne pravidelne kontrolujem nielen to, na co sa peniaze pouzili, ale aj to, co sa za ne dosiahlo, ake su vysledky a vystupy, plnenie meratelnych kriterii uspesnosti, ucelnosti, efektivnosti a hospodarnosti vydavkov... a mozem aj usporit :o)
 

mimochodom,

v oblasti nemocnic a poliklinik sa aktivity bratislavskej zupy blizia nule... take specifikum.
 

 

Lanovku na hrad sice Roman nestihol, ale stale ju ma na poprednom mieste svojich snazeni. Navye ju potom chce darovat DPB ako sucast MHD.
Ked uz chce pomoct mestskej doprave, radsej by za tie miliony mohol samospravny kraj pod jeho vedenim kupit, alebo aspon dat zgeneralkovat, volake autobusy, alebo elektricky. To by bolo realnym Kto je lenivy ist na hrad peso, aj dnes sa nan z opacnej strany dostane dvoma trolejbusovymi linkami.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie


  1. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton ! 55 478
  2. Martin Ondráš: Prvý minister novej vlády o ktorého sa zaujíma generálna prokuratúra 11 183
  3. Michal Šimečka: Dedičstvo Fica a Pellegriniho - sme poslední v EÚ 3 322
  4. Peter Slamenik: Cibuľkovej manžel je ako Columbova žena 1 680
  5. Michal Porubän: Komu skutočne pomohol general Lučanský? 1 237
  6. Martin Greguš: RTVS – Pumpa: Koliková, Lučanský...patrí smrť a samovražda do humoristickej relácie? 1 216
  7. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami. 1 216
  8. Filip Pastorek: Mestský úrad Luhačovice definitívne prehral súdny spor so Slovákom 910
  9. Rudolf Pado: 32-tisíc ton nebezpečného prachu na Orave, policajti obvinili štyri osoby 867
  10. Jan Pražák: Člověče, nekoukejte mi do výstřihu! 865

Rebríčky článkov


  1. Dušan Seberíni: Nehádžte perly pod svine. Príhovor ministrovi zdravotníctva
  2. Erik Koncz: Kam ísť, keď sa bude dať 01: Pustý kostol
  3. Peter Biščo: Zlé jazyky hovoria, že ...
  4. Július Kovács: Poslanec Hlasu Ferenčák a primátor Kežmarku. Nakopaný do zadku ministrom obrany.
  5. Gabo Németh: Gabriel Németh recenzia Ján Maršálek Spoločnosť bez svetla , O súmraku našej kultúry....
  6. Jozef Kovalík: Ako som vycestoval v čase lockdownu na narodeninovú párty
  7. Miriam Studeničová: Zmätenosť pojmov
  8. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton !
  9. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude!
  10. Rastislav Vasilišin: Skúste tieto životné triky a budete mať úspešný rok


Už ste čítali?