reklama

O čom bude tento blog

Pragmatici z mjho okolia liberalizmus zaraďuj medzi ostatn -izmy, považuj ho za ideolgiu ako každ in. Takto nzory s potom zdrojom naich dlhch debt nad pohrom (jednm, dvoma, troma...) vna, a hoci moje argumenty a presviedčanie nie vždy padn na stopercentne rodn pdu, prinajmenom zasej semienko informovanosti o liberalizme a o tom, prečo sme vlastne my, liberli, tak posadnut osobnou slobodou, neviditeľnou rukou trhu, skromnm vlastnctvom, osobnou zodpovednosťou, a ostatnmi hodnotami filozofie, dvhajcej žlč desiatkam skupn najrznejch ľavicovch aktivistov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Budem k vám úplne úprimný a otvorený. Posledných niekoľko rokov je hlavnou náplňou mojej práce snažiť sa šíriť myšlienky liberalizmu a trhovej ekonomiky na Slovensku (a aj mimo neho). Môj blog preto asi nebude iný, čo je zároveň varovaním pre všetkých tých, ktorí veria, že štát - politici - skutočne vedia, čo je pre ľudí dobré, a to dokonca lepšie ako ľudia samotní. Ak patríte do tejto skupiny, buď sa tomuto blogu oblúkom vyhnite, alebo doň vstúpte výlučne na vlastnú zodpovednosť.

Dúfam, že sa mi podarí prelomiť klišé o pravicových ultraliberálnych populistoch (ako nás svojho času označkovala jedna nemenovaná pani ministerka), a vyjasniť názory na to, čo je to vlastne skutočný liberalizmus, ako sa líši od "liberalizmu" ľavicového, či "liberalizmu" predvádzaného niektorými politickými stranami. Hoci nebude ľahké presvedčiť o tom masy, verím, že trhová ekonomika a kapitalizmus sú dobré pre všetkých ľudí - a pokúsim sa vysvetľovať prečo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V rubrike ABECEDA LIBERALIZMU sa budú postupne objavovať články o základoch liberálneho prístupu k ekonomike a spoločnosti. Rovnomennú brožúrku sme vydali s kolegami pred niekoľkými rokmi (môžete si ju i celú stiahnuť ako dokument .pdf), a keďže sa jej náklad už takmer úplne rozpredal a rozdal, nastáva čas pripraviť jej prepracované vydanie. Nájsť však odhodlanie posadiť sa za počítač a celé ho pripraviť je zložitejšie, než bolo pred pár rokmi... Preto dúfam, že aspoň môj vnútorný záväzok zverejniť na blogu jednu novú časť týždenne ma prinúti postupne celú publikáciu prepísať.

V rubrike ČO BY SOM BOL RÁD NAPÍSAL SÁM (...ale ma už niekto predbehol) sa raz - dvakrát do týždňa objaví text, za ktorý by som sa naozaj nehanbil - ale napísal ho niekto iný. Dlhšie či kratšie eseje, úryvky z dobrých kníh a prednášok zaútočia na city skrytých filozofov vo vás.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rubrika STUPIDITY WATCH bude (snáď čoskoro) naplnená kratšími komentármi o výrokoch a informáciách, ktoré odzneli v politike a médiách, a (ne)zaslúžia si reagovať viac ako zopár slovami.

Základy ekonomického štýlu myslenia a uvažovania, a to, ako sa ekonomické princípy aplikujú v praxi, hoci sa to často na školách takým spôsobom neučí, sa budú objavovať v rubrike EKONÓMIA 101. Tí, ktorí pričuchli k západnému vzdelávaniu vedia, že väčšina predmetov na univerzitách v zahraničí pozostáva z viacerých stupňov, pričom 101 je tým najzákladnejším z nich. Tento blog si nekladie za cieľ poučovať alebo hrať sa na univerzitu, avšak zvolený názov sa mi páčil a zdal trefný - a keďže je to môj blog, budú sa jeho rubriky volať ako ja chcem :o)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do rubriky PRSTOM PO WEBE zaradím zaujímavé stránky, na ktoré natrafím na internete buď pri browsovaní, ktoré je súčasťou mojej práce, alebo pri surfovaní, keď sa mi naopak práve pracovať nechce.

SÚKROMNÉ a NEZARADENÉ sú rubrikami prednastavenými, a keďže súkromie je súkromnou záležitosťou, v prvej z nich toho asi až tak veľa nenájdete. V druhej snáď tiež nie, pretože systém by mal byť systémom, ale možno sa časom predsa len vyskytne nejaký príspevok, ktorý naozaj nikde inde nevložím.

Toľko na úvod, a aby som si blogovanie hneď na začiatku uľahčil, vstúpte prosím hneď do prvého textu, ktorý síce nie je môj, ale podľa môjho názoru stojí za tých desať minút investovaných do jeho prečítania.

Martin Chren

Martin Chren

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Liberál, ekonóm, mestský poslanec hl. mesta Bratislavy za Ružinov. Žijem v Ružinove a chcem, aby tu žili aj moje deti. Viem vytvárať pracovné miesta, bojovať proti byrokracii a snažím sa riešiť problémy Bratislavy a svojich susedov - Ružinovčanov. Zoznam autorových rubrík:  Abeceda liberalizmuČo by som bol rád napísal sámStupidity (Media&Politics) WatEkonómia 101Dane naše milované (?)Región, kde žijemPrstom po webeSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu